Moje práce, mimo jiných dalších povinností, zahrnuje také občasné, ale i časté služební jízdy. Času je málo a dostanu k využití firemní automobil, jinými slovy, mám možnost udělat ekologickou zkázu horší, než zapalování ropnejch vrtů ve válce se Saddámem či Islámským Státem. Takže pak přichází zadání bojovýho úkolu: dostavit se z bodu A do bodu B a nazpět v rozumném čase a (pokud možno) s co nejmenším dopadem na životní prostředí (k umírněné radosti všech ekoteroristů). Takže sednu do auta. Zkontroluji objem vymřelých dinosaurů (nafty) v nádrži a spotřebu po předchozí jízdě a podle toho zvolím strategii zabíjení přírody.

Když je spotřeba vysoká, uzpůsobím styl jízdy tak, abych snížil průměrnou spotřebu po předchozím řidiči. Když je spotřeba nízká, snažím se ji snížit, co to jde anebo udržet. Zároveň se nepouštím do nějaké agresivní jízdy, abych trochu pošetřil brzdy, převodovku, oleje, pneu (a taky ty dinosaury v nádrži) a další... Zároveň sleduji okamžitou spotřebu. Je fajn první jízdou zjistit, jak se to auto celkově chová a pak se tomu přizpůsobit jízdu: zbytečně auto nehonit, zbytečně nehnat kamaráda klikovýho hřídele do vysokejch otáček a slečně převodovce pošetřit olej. Krom toho, taková ekologická jízda šetří nejenom auto (tedy výdaje za servis), peníze za vymřelé dinosaury, ale také je to cesta k dodržování dopravních předpisů (teda, co se týče rychlostí a stylu jízdy, i když v protisměru na dálnici se dá taky jet ekologicky).

Ekologickou jízdou je možné snížit spotřebu paliva a tím také ušetřit nějakou tu korunu.
Zdroj obrázku: https://img.mf.cz/200/113/5-spotreba_auto.jpg

Jinak distributoři aut s režimem "Eco" se můžou jít vycpat, "na spotřebu" (teda ekologicky) umím jezdit i bez jejich slavnýho "Eco".

Pro dnešek se tímto s Vámi loučí
@PetrST

P.S.: Průměrná spotřeba po poslední jízdě 3,48 l na 100 km. YES!